Dumat Al Jandal is an ancient city in history and appeared in the historical records of Assyrians.
(Dumah was the sixth son of prophet Ishmael, son of Abraham, and is mentioned in Bible, Genesis (25:14).
Dumat Al Jandal (or shortly called Dumah) is located in northwestern Saudi Arabia in the Al Jouf Province.
It is about 350 km northwest of Hail and 400 km east of Tabuk.
It was already established as a renowned Arab center in ancient times.
Qasr Ma’arid (Ma’arid Castle) is the prime site of historical importance in Dumat Al Jandal.
Qasr Ma’arid is a huge structure built of rough stone and mortar construction technique.
It has four slender corner towers.
Two types of construction techniques can be found in the fortress:
one ancient with fine cut stone walling, corbelling and use of stone lintels and the other by the use of mud-brick superstructure.
Even though the castle was occupied in recent times, archaeological study shows that the foundations of Qasr Ma’arid go back to the period of Nabataens in the first century AD.
New Hail-Sakaka highway crossing the
Great Sandy Desert, An Nafud.
The new highway reduces the distance between Hail and Sakaka by more than 500 kms.
Due to the barrier of An Nafud desert, the old Hail-Sakaka route was through Tayma in the Tabuk Province.
Qasr Ma’arid has been rebuilt by Nawwaf bin Nuri bin Shalan in 1913.
The travelers like Alois Musil (Czech explorer) and St. John Philby (British explorer), who visited Dumat al Jandal in 1915 and 1922 reported that the mud-brick superstructure and four slender corner towers had been built by Nawwaf.
Dumat Al Jandal was renowned in the early years of Islam, due to its strategic position in the advance of Islam outside the Peninsula.
Three famous Muslim expeditions were mounted against it in Prophet’s time.
It was in the third expedition (in 630 AD)
that Khalid bin al Walid with his army of 420 riders captured Ukaidir, the then ruler of Duma.
These fine squared masonry characterizes the early parts of Qasr Ma’arid.
Use of stone lintels can be seen widely in the castle which is a characteristic style of the architecture.
This cylindrical structure at the roof top of the castle is an entrance of a tunnel.
The Qasr Ma’arid and the Mosque of Umar bin al Khatab
(the below picture) are said to have been joined by an underground tunnel.
The doorway in the picture is just one meter in height and the purpose of its low height was difficult to comprehend though, one thing I was quite sure that the easiness of enemy’s entry to the castle will be controlled by the small passage.
An aerial view of the mosque of Umar bin al Khatab and the quarters (known as ‘haras’) at Dumat al-Jandal.
The people of the region were distributed in ‘quarters’ and each quarter were subdivided into smaller quarters.
The quarters of Duma
Думат Ал Джандал е древен град в историята и се е появил в историческите записи на асирийците.
(Дума беше шестият син на пророк Исмаил, син на Авраам, и се споменава в Библията, Битие (25:14).
Думат Ал Джандал (или накратко наричан Дума) се намира в северозападната част на Саудитска Арабия в провинция Ал Джуф.
Отстои на около 350 км северозападно от Град и на 400 км източно от Табук.
Вече е бил утвърден като известен арабски център в древността.
Каср Ма’арид (замъкът Ма’арид) е първостепенното място с историческо значение в Думат Ал Джандал.
Qasr Ma’arid е огромна конструкция, изградена от техника на строителен камък и хоросан.
Разполага с четири тънки ъглови кули.
В крепостта могат да се намерят два вида строителни техники:
единият древен с фино изсечени каменни стени, камбани и използване на каменни прегради, а другият с помощта на надстройка от тухлена кал.
Въпреки че замъкът е бил окупиран в последно време, археологическите проучвания показват, че основите на Каср Ма’арид се връщат към периода на Набатаенс през първи век сл. Хр.
Нова магистрала Hail-Sakaka, пресичаща
Голяма пясъчна пустиня, Нафуд.
Новата магистрала намалява разстоянието между град и Сакака с повече от 500 км.
Поради бариерата на пустинята Ан Нафуд, старият маршрут Хаил-Сакака беше през Тайма в провинция Табук.
Каср Ма’арид е възстановен от Наваф бин Нури бин Шалан през 1913 година.
Пътуващите като Алоис Музил (чешки изследовател) и Сейнт Джон Филби (британски изследовател), посетили Думат ал Джандал през 1915 и 1922 г., съобщават, че надстройката от кална тухла и четири тънки ъглови кули са построени от Nawwaf.
Думат Ал Джандал е известен в ранните години на исляма, поради стратегическото си положение в развитието на исляма извън полуострова.
Три известни мюсюлмански експедиции бяха организирани срещу него по времето на Пророка.
Това беше в третата експедиция (през 630 г. сл. Хр.)
че Халид бин ал Уалид с армията си от 420 ездачи пленява Укайдир, тогавашния владетел на Дума.
Тази фина квадратна зидария характеризира ранните части на Qasr Ma’arid.
Използването на каменни прегради може да се види широко в замъка, което е характерен стил на архитектурата.
Тази цилиндрична конструкция на покрива на замъка е вход на тунел.
Каср Ма’арид и джамията на Умар бин ал Хатаб
(на снимката по-долу) се твърди, че са свързани с подземен тунел.
Вратата на снимката е само един метър височина и целта на нейната ниска височина беше трудна за разбиране, но едно нещо бях напълно сигурен, че лекотата на влизане на врага в замъка ще бъде контролирана от малкия проход.
Въздушен изглед на джамията на Умар бин ал Хатаб и кварталите (известни като „харас“) в Думат ал-Джандал.
Хората в региона бяха разпределени в „квартали“ и всяко тримесечие бяха разделени на по-малки квартали.
Кварталите на Дума
(Дума беше шестият син на пророк Исмаил, син на Авраам, и се споменава в Библията, Битие (25:14).
Думат Ал Джандал (или накратко наричан Дума) се намира в северозападната част на Саудитска Арабия в провинция Ал Джуф.
Отстои на около 350 км северозападно от Град и на 400 км източно от Табук.
Вече е бил утвърден като известен арабски център в древността.
Каср Ма’арид (замъкът Ма’арид) е първостепенното място с историческо значение в Думат Ал Джандал.
Qasr Ma’arid е огромна конструкция, изградена от техника на строителен камък и хоросан.
Разполага с четири тънки ъглови кули.
В крепостта могат да се намерят два вида строителни техники:
единият древен с фино изсечени каменни стени, камбани и използване на каменни прегради, а другият с помощта на надстройка от тухлена кал.
Въпреки че замъкът е бил окупиран в последно време, археологическите проучвания показват, че основите на Каср Ма’арид се връщат към периода на Набатаенс през първи век сл. Хр.
Нова магистрала Hail-Sakaka, пресичаща
Голяма пясъчна пустиня, Нафуд.
Новата магистрала намалява разстоянието между град и Сакака с повече от 500 км.
Поради бариерата на пустинята Ан Нафуд, старият маршрут Хаил-Сакака беше през Тайма в провинция Табук.
Каср Ма’арид е възстановен от Наваф бин Нури бин Шалан през 1913 година.
Пътуващите като Алоис Музил (чешки изследовател) и Сейнт Джон Филби (британски изследовател), посетили Думат ал Джандал през 1915 и 1922 г., съобщават, че надстройката от кална тухла и четири тънки ъглови кули са построени от Nawwaf.
Думат Ал Джандал е известен в ранните години на исляма, поради стратегическото си положение в развитието на исляма извън полуострова.
Три известни мюсюлмански експедиции бяха организирани срещу него по времето на Пророка.
Това беше в третата експедиция (през 630 г. сл. Хр.)
че Халид бин ал Уалид с армията си от 420 ездачи пленява Укайдир, тогавашния владетел на Дума.
Тази фина квадратна зидария характеризира ранните части на Qasr Ma’arid.
Използването на каменни прегради може да се види широко в замъка, което е характерен стил на архитектурата.
Тази цилиндрична конструкция на покрива на замъка е вход на тунел.
Каср Ма’арид и джамията на Умар бин ал Хатаб
(на снимката по-долу) се твърди, че са свързани с подземен тунел.
Вратата на снимката е само един метър височина и целта на нейната ниска височина беше трудна за разбиране, но едно нещо бях напълно сигурен, че лекотата на влизане на врага в замъка ще бъде контролирана от малкия проход.
Въздушен изглед на джамията на Умар бин ал Хатаб и кварталите (известни като „харас“) в Думат ал-Джандал.
Хората в региона бяха разпределени в „квартали“ и всяко тримесечие бяха разделени на по-малки квартали.
Кварталите на Дума
The oasis of Dumat Al-Jandal is located in the very heart of the province of Al Jawf, 50 km south of Sakaka, the capital town and the seat of the Al-Jawf Emirate.
It is the largest and best-known oasis at the northern limit of the great al-Nafud desert.
Its geographical position means that in the past it lay on both the east-west and north-south routes and became a natural port of call for traders.
Its geographical position means that in the past it lay on both the east-west and north-south routes and became a natural port of call for traders.
The town has survived through the ages thanks to the local ability to exploit water, which is supplied by a complex hydraulic system of wells, channels, and underground tunnels named Qanât.
A visit to the local palm grove provides a most pleasant and picturesque experience for tourists;
green fields and plants are distributed with apparent anarchy revealing the natural lushness of the area.
Palm trees still provide the most delicious dates, olive trees and grapevines are wide spread and are often the home of exotic birds.
green fields and plants are distributed with apparent anarchy revealing the natural lushness of the area.
Palm trees still provide the most delicious dates, olive trees and grapevines are wide spread and are often the home of exotic birds.
History
Over the centuries, it is believed that Dumat al-Jandal served as an important station in the complex system of trade routes crossing the Arabian Peninsula, both from the north to south and from east to west.
The oasis is located half way between the main urban settlements that developed along the Fertile Crescent (Mesopotamia and Syria-Palestine), the Arabian Gulf
(Faîlaka, Bahrain, Thaj, etc) and Western Arabia –Madain Salih, Tayma, etc).
The oasis is located half way between the main urban settlements that developed along the Fertile Crescent (Mesopotamia and Syria-Palestine), the Arabian Gulf
(Faîlaka, Bahrain, Thaj, etc) and Western Arabia –Madain Salih, Tayma, etc).
From the 8th century BCE, Assyrian texts refer to caravans arriving in Assyria from the “far off peoples of Tayma and Saba”.
In order to reach Mesopotamia they could have passed through ancient Adummat, which is today’s Dumat al-Jandal.
In order to reach Mesopotamia they could have passed through ancient Adummat, which is today’s Dumat al-Jandal.
During the 1st century BCE Dumat al-Jandal was incorporated in the Nabatean Empire and developed a rich culture till the 2nd century CE when it merged with Roman civilization following the inclusion of the oasis within the province of Arabia Petraea.
From the 1st century CE onwards, Dumat al-Jandal is mentioned in Roman sources in relation to its strategic geographical position and as a commercial station in the north of the peninsula.
In his Natural History, Pliny the Elder speaks of “Domatha” as an important oasis.
Ptolemy, in the 2nd century CE also mentions “Dumaetha” in his Geography, describing it as a large city in Arabia.
From the 1st century CE onwards, Dumat al-Jandal is mentioned in Roman sources in relation to its strategic geographical position and as a commercial station in the north of the peninsula.
In his Natural History, Pliny the Elder speaks of “Domatha” as an important oasis.
Ptolemy, in the 2nd century CE also mentions “Dumaetha” in his Geography, describing it as a large city in Arabia.
In later Roman times the oasis was included in a trade circuit leading to Byzantium.
The last attestations of commercial activity in the oasis date to the first centuries of the Islamic era.
The last attestations of commercial activity in the oasis date to the first centuries of the Islamic era.
In the 7th century Dumat al-Jandal saw four expeditions led by Prophet Mohamed and his companions and was fully subjugated by Islam in the days of first caliph Abu Bakr Assediq.
The site’s status as a major trade city only began to diminish in the 9th century CE when the caravan trade switched essentially to Makka and Medina and followed the pilgrimage routes or lead to Damascus and Baghdad by the Zubayda route.
Оазисът Думат Ал-Джандал се намира в самото сърце на провинция Ал Джауф, на 50 км южно от Сакака, столицата и седалището на емирството Ал-Джауф.
Това е най-големият и най-известният оазис в северната граница на голямата пустиня Ал-Нафуд.
Географското му положение означава, че в миналото той е лежал както на изток-запад, така и на север-юг и се е превърнал в естествено пристанище на търговци.
Градът е оцелял през вековете благодарение на местната способност да експлоатира вода, която се доставя от сложна хидравлична система от кладенци, канали и подземни тунели на име Qanât.
Посещението на местната палмова горичка предлага най-приятното и живописно преживяване за туристите;
зелените полета и растенията се разпространяват с очевидна анархия, разкриваща естествената буйност на района.
Палмите все още осигуряват най-вкусните фурми, маслиновите дървета и лозята са широко разпространени и често са дом на екзотични птици.
История
През вековете се смята, че Думат ал-Джандал е служил като важна станция в сложната система от търговски пътища, пресичащи Арабския полуостров, както от север на юг, така и от изток на запад.
Оазисът е разположен на половината път между основните градски селища, развили се по плодородния полумесец (Месопотамия и Сирия-Палестина), Арабския залив
(Faîlaka, Бахрейн, Thaj и др.) И Западна Арабия - Madain Salih, Tayma и др.).
От 8 век пр. Н. Е. Асирийските текстове се отнасят за каравани, пристигащи в Асирия от „отдалечените народи на Тайма и Саба“.
За да стигнат до Месопотамия, те биха могли да преминат през древния Адумат, който е днешният Думат ал-Джандал.
През I в. Пр. Н. Е. Думат ал-Джандал е включен в Набатейската империя и развива богата култура до II в. Сл. Н. Е., Когато се слива с римската цивилизация след включването на оазиса в провинция Арабия Петреа.
От I в. Н. Е. Думат ал-Джандал се споменава в римски източници във връзка със стратегическото си географско положение и като търговска станция в северната част на полуострова.
В своята „Природна история“ Плиний Стари говори за „Домата“ като за важен оазис.
Птолемей, през 2 век сл. Хр. Също споменава „Думеата“ в своята география, описвайки я като голям град в Арабия.
В по-късните римски времена оазисът е включен в търговска верига, водеща към Византия.
Последните атестации за търговска дейност в оазиса датират от първите векове на ислямската ера.
През 7-ми век Думат ал-Джандал видял четири експедиции, водени от пророка Мохамед и неговите спътници и бил напълно подчинен от исляма по времето на първия халиф Абу Бакр Аседик.
Статутът на сайта като основен търговски град започва да намалява едва през 9-ти век сл. Н. Е., Когато търговията с кервани преминава по същество към Мака и Медина и следва поклонническите маршрути или води по Дамаск и Багдад по Зубайдския път.
Това е най-големият и най-известният оазис в северната граница на голямата пустиня Ал-Нафуд.
Географското му положение означава, че в миналото той е лежал както на изток-запад, така и на север-юг и се е превърнал в естествено пристанище на търговци.
Градът е оцелял през вековете благодарение на местната способност да експлоатира вода, която се доставя от сложна хидравлична система от кладенци, канали и подземни тунели на име Qanât.
Посещението на местната палмова горичка предлага най-приятното и живописно преживяване за туристите;
зелените полета и растенията се разпространяват с очевидна анархия, разкриваща естествената буйност на района.
Палмите все още осигуряват най-вкусните фурми, маслиновите дървета и лозята са широко разпространени и често са дом на екзотични птици.
История
През вековете се смята, че Думат ал-Джандал е служил като важна станция в сложната система от търговски пътища, пресичащи Арабския полуостров, както от север на юг, така и от изток на запад.
Оазисът е разположен на половината път между основните градски селища, развили се по плодородния полумесец (Месопотамия и Сирия-Палестина), Арабския залив
(Faîlaka, Бахрейн, Thaj и др.) И Западна Арабия - Madain Salih, Tayma и др.).
От 8 век пр. Н. Е. Асирийските текстове се отнасят за каравани, пристигащи в Асирия от „отдалечените народи на Тайма и Саба“.
За да стигнат до Месопотамия, те биха могли да преминат през древния Адумат, който е днешният Думат ал-Джандал.
През I в. Пр. Н. Е. Думат ал-Джандал е включен в Набатейската империя и развива богата култура до II в. Сл. Н. Е., Когато се слива с римската цивилизация след включването на оазиса в провинция Арабия Петреа.
От I в. Н. Е. Думат ал-Джандал се споменава в римски източници във връзка със стратегическото си географско положение и като търговска станция в северната част на полуострова.
В своята „Природна история“ Плиний Стари говори за „Домата“ като за важен оазис.
Птолемей, през 2 век сл. Хр. Също споменава „Думеата“ в своята география, описвайки я като голям град в Арабия.
В по-късните римски времена оазисът е включен в търговска верига, водеща към Византия.
Последните атестации за търговска дейност в оазиса датират от първите векове на ислямската ера.
През 7-ми век Думат ал-Джандал видял четири експедиции, водени от пророка Мохамед и неговите спътници и бил напълно подчинен от исляма по времето на първия халиф Абу Бакр Аседик.
Статутът на сайта като основен търговски град започва да намалява едва през 9-ти век сл. Н. Е., Когато търговията с кервани преминава по същество към Мака и Медина и следва поклонническите маршрути или води по Дамаск и Багдад по Зубайдския път.
Няма коментари:
Публикуване на коментар